سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه صورت را تمیز کنیم؟

نظر

چگونه صورت خود را تمیز کنیم؟ چگونه صورت خود را تمیز کنیم؟

من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله می خواهم در مورد یک اصطلاح مهم در لوازم آرایشی یعنی پاکسازی پوست صورت صحبت کنم.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که پوست ما به خصوص پوست صورت دائما با عوامل محیطی مانند آلاینده ها، نور مضر خورشید و میکروارگانیسم ها در تماس است و لازم است به طور مرتب آن را از آلودگی ها و گرد و غبار پاکسازی کنیم.

پاکسازی سطح پوست از طریق یک روال ساده به نام پاکسازی صورت یا پوست انجام می شود. با توجه به اهمیت این کار، اگر به دلیل مشغله کاری یا ناآگاهی نسبت به سلامت پوست خود بی توجه هستید، وقت آن است که برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشید.

این روزها بسیاری از افراد از آکنه، لک، چین و چروک، التهاب، خشکی، حساسیت یا چربی اضافی در پوست خود شکایت دارند. این عوارض می تواند ناشی از مشکلات ژنتیکی، هورمونی یا پیری باشد. اما عواملی مانند استفاده از لوازم بی کیفیت، رعایت نکردن بهداشت پوست و یا پاکسازی ناقص یا نادرست پوست نیز می تواند زمینه ساز بیماری های پوستی باشد.

پاکسازی صورت یا پاکسازی صورت به روش های مختلفی انجام می شود، چه در منزل با روش های خانگی و چه در آرایشگاه و کلینیک با روش ها و ابزار پیچیده.

به طور کلی لایه برداری به سه منظور انجام می شود که هر کدام فواید زیادی برای پوست دارند.

صفحه عنوان اصلی

اهداف پاکسازی پوست چیست؟

سلول های مرده را از بین ببرید

به طور کلی سطح پوست انسان از سلول های مرده یا لایه شاخی تشکیل شده است که در سطحی ترین قسمت اپیدرم قرار دارد. این لایه وظیفه محافظت از پوست بدن را بر عهده دارد و اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری ها است. بدن انسان معمولاً ماهی یک بار تمام سلول های لایه شاخی خود را از دست می دهد و سلول های جدید را جایگزین آنها می کند. البته گاهی اوقات سلول های مرده روی پوست انسان جمع می شوند. از بین بردن سلول های مرده یا لایه برداری به فرد کمک می کند تا پوستی شاداب و شفاف داشته باشد.

اگر اسکراب و لایه برداری پوست با دقت و به درستی انجام نشود می تواند منجر به تحریک پوست شود.این قرمزی پوست نشانه التهاب است و التهاب یکی از عوامل تسریع روند پیری پوست و بروز علائم است. مانند چین و چروک عمیق. در واقع هدف از لایه برداری حذف سلول های مرده اضافی بدون آسیب به لایه های عمیق تر پوست است.

پاکسازی ناخالصی ها و چربی های پوست

همچنین بخوانید: داروهای طبیعی را در خانه بسازید (آموزش)

به طور طبیعی پوست انسان پوشیده از چربی است که تاثیر زیادی در حفظ رطوبت و خاصیت ضد میکروبی پوست دارد. در بسیاری از افراد، این چربی روی پوست رسوب می کند و منافذ پوست را می بندد و در نهایت منجر به آکنه و جوش در صورت می شود. پاکسازی اولیه می تواند تمام چربی های اضافی روی پوست صورت را کاملا از بین ببرد. چربی به غیر از توده ها، حاوی آلاینده هایی است که فرد روزانه با آنها در تماس است، این آلاینده ها روی پوست می نشینند و باعث التهاب، مسدود شدن منافذ و مشکلات دیگر می شوند.

پاک کننده های پوست پاک کننده های مخصوص پوست از چربی و کثیفی هستند که گاهی تمام چربی های مورد نیاز پوست را از بین می برند. بهتر است بدانید روغن های متعادل برای حفظ سلامت پوست انسان ضروری هستند و استفاده نادرست و زیاد از اسکراب ها یا پاک کننده ها می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند.

به تحریک، تغذیه و بهبود گردش خون پوست کمک می کند:

روش های مختلف پاکسازی صورت معمولا شامل مواردی مانند بخور دادن یا ماساژ صورت است که جریان خون را در پوست بهبود می بخشد. ماساژ نه تنها گردش خون را بهبود می بخشد، بلکه می تواند عوامل ضد التهابی و ضد پیری را از سلول های پوست انسان آزاد کند. در مرحله سوم پاکسازی صورت نیز از لوسیون ها و کرم های مخصوص استفاده می شود. این محصولات باعث بهبود بافت، رنگ و استحکام پوست، آبرسانی، ویتامینه و تغذیه پوست می شود.

انواع روش های پاکسازی صورت

همانطور که گفتم اصل پاکسازی پوست را می توان در سه مرحله خلاصه کرد. با این حال، نظافت به سه روش انجام می شود: در خانه، مو و کلینیک که در قیمت، شرایط و محصولات مورد استفاده متفاوت است.

لباسشویی در خانه

برای نظافت منزل از هیچ ابزار پیشرفته ای استفاده نمی شود و بیشتر روش ها و محصولات مورد استفاده خانگی و ارگانیک است. این روش نسبت به دو روش دیگر ارزانتر است و به پوست آسیبی نمی رساند.

همچنین بخوانید : فواید و عوارض لایه برداری صورت چیست؟

نظافت آرایشگاه

لایه برداری سالن برای افراد در سالن ها، مراکز بهداشتی پوست یا اسپا انجام می شود و معمولاً شامل استفاده از بخار، ماساژ و کرم های مخصوص است. این روش نظافت کمی خاص تر از منزل است اما یک نظافت عمیق و تخصصی محسوب نمی شود.

تمیز کردن بالینی

تمیز کردن تخصصی باید توسط یک متخصص پوست یا متخصص با شرایط مناسب و مناسب انجام شود. این مرحله از پاکسازی پوست را عمیقا تمیز می کند و در مراکز زیبایی و مراقبت در شرایط استریل انجام می شود. روش ها و تکنیک های مختلفی در بهداشت بالینی وجود دارد.

نظافت منزل و آرایشگاه

سالن های زیبایی و آرایشگاه ها گزینه های پاکسازی عمیق پوست را ندارند پس توصیه می کنم اگر مشکل پوستی عمیق ندارید خود را به پاکسازی خارجی محدود کنید و از پاکسازی عمیق صورت خودداری کنید.پوست عمیق شده است. پوست صورت نیاز به توجه، مراقبت و اصول خاصی دارد و در صورت عدم رعایت احتیاطات لازم، پوست آسیب شدیدی می بیند. نظافت منزل و آرایشگاه معمولاً با در نظر گرفتن موارد زیر انجام می شود:

ماساژ: گردش خون را بهبود می بخشد. تسکین دهنده و جلوگیری از پیری پوست.

کندر: آبرسانی و گردش خون را بهبود می بخشد.

لایه برداری یا حذف سلول های مرده: از ابزارهای مختلفی از جمله اسکراب، لایه برداری شیمیایی یا ابزارهایی مانند درمارولر استفاده می شود.

انسان با انواع پاک کننده ها و محصولات لایه بردار پوست خود را از تمام آلودگی ها و چربی های اضافی پاک می کند

ماسک صورت برای پاکسازی، مرطوب کردن و اشباع پوست با ویتامین ها

از کرم ها و لوسیون ها برای مرطوب کردن و تغذیه پوست استفاده می شود.

عوارض آرایشگری

ابزار و تکنیک های تمیز کردن عمیق فقط برای استفاده در یک مرکز پزشکی توصیه می شود. این مراکز دارای شرایط بهداشتی و محیطی مناسب جهت تضمین پاکیزگی مراجعین می باشند.

اما برای انجام کارهای نظافتی در آرایشگاه ها لازم است کارگران آرایشگاه مهارت و تجربه کافی در این کار را داشته باشند. خطرات زیادی وجود دارد که می تواند سلامت مصرف کنندگان را در محیط های غیربهداشتی و غیربهداشتی به خطر بیندازد، از جمله عفونت، قرمزی، بریدگی یا زخم و انتقال عفونت. بنابراین، حتما از سالن های معروف این منطقه دیدن کنید تا موهای خود را تمیز کنید.

همچنین بخوانید : راه های از بین بردن چین و چروک (رفع چین و چروک)

در ضمن همانطور که گفتیم در صورتی که لایه برداری و لایه برداری با دقت و درستی انجام نشود یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست است. یکی از این عوارض قرمزی بیش از حد پوست است. تورم ناشی از لایه برداری نادرست و بی اساس پوست تغییر نمی کند و پس از چند روز اثراتی مانند سوزش و تورم متوقف می شود.

نظافت بالینی چیست و از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

در هر کلینیک زیبایی پوست روش های مختلفی برای تمیز کردن پوست وجود دارد. در واقع این کلینیک از ابزارها و روش های مختلفی استفاده می کند که منجر به پاکسازی عمیق پوست صورت می شود. این روش ها به شرح زیر است:

شمع بندی

لایه برداری شامل شستن پوست صورت با مواد شیمیایی مختلف مانند اسکراب و تونر برای برداشتن لایه بالایی پوست است. پس از لایه برداری پوست، مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه، جوش، چین و چروک و حتی جای زخم به مرور زمان بهبود می یابد و از بین می رود، همچنین در این روش پاکسازی پوست، متخصص پوست از ابزارهای خاصی برای رفع جوش های سرسیاه استفاده می کند، خودش این کار را انجام می دهد.

میکرودرم ابریژن

این نوع پاکسازی صورت بدون استفاده از مواد شیمیایی و با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن انجام می شود. میکرودرم ابریژن یک راه عالی برای درمان آکنه، آفتاب سوختگی و خطوط ریز است. در این روش دستگاه میکرودرم ابریژن مانند یک اتاق روی پوست صورت فرد قرار می گیرد و دستگاهی ایجاد می کند. سپس آلومینا برای لایه برداری سلول های پوست و حذف سلول های مرده پوست از سیستم استفاده می شود.

هیدرودرما

به این ترتیب پاکسازی پوست؛ از آب و اکسیژن استفاده می کند و از طریق هیدرودرم ابریژن پوست را تمیز می کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند ایده آل است. هیدرودرم ابریژن برای درمان لک های پوستی استفاده می شود که برای درمان چین و چروک و آکنه ایده آل است. در دسته پاکسازی صورت، سرم و ژل مرطوب کننده که بهترین راه برای آبرسانی به پوست محسوب می شود، مستقیماً روی پوست انسان زده شده و با دستگاه مخصوص ماساژ داده می شود. در نتیجه سلول های مرده پوست را از بین می برد و PH پوست را متعادل می کند.

اگر همچنان می خواهید در دوره پاکسازی صورت شرکت کنید و سریع وارد بازار کار شوید، می توانید با من تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهم.

چگونه صورت را تمیز کنیم؟