سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود hp smart

نظر

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

با نصب HP Smart بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود می توانید به صورت بی سیم و به راحتی پرینت، کپی، فکس و اسکن کنید. این مقاله به طور کامل نحوه نصب و راه اندازی چاپگر HP خود را با برنامه HP Smart توضیح می دهد.

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار اصلی HP برای چاپ است که قبلاً HP All-in-One نام داشت. در اصل، HP Smart برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار هستید و نیاز به پرینت یا اسکن مستقیم فایل از طریق چاپگر شخصی خود دارید، این نرم افزار به شما کمک می کند تا فایل مورد نظر را به ساده ترین شکل اسکن یا پرینت بگیرید.

برای استفاده از این برنامه در سیستم عامل های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه اصلی برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

یک حساب HP به شما امکان می دهد از طریق برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از چاپگرهای سازگار HP استفاده کنید.

قبوض هوشمند HP برای فکس موبایل

برنامه گوشی هوشمند HP را دانلود کنید

اگر می خواهید پرینتر HP خود را به راحتی پیکربندی کنید، این نرم افزار را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس از این برنامه برای پیکربندی پرینتر HP خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که با نصب برنامه HP Smart تمامی درایورهای مورد نیاز برای چاپ و اسکن را نیز نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک نیز موجود است.

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل های Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac خود دریافت کنید. برای آن، می‌توانید این برنامه را برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS در 123hp.com، برای ویندوز در HP Smart - Microsoft Store و برای Mac در HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد که با یک حساب مایکروسافت برای استفاده از برنامه در این دستگاه وارد شوید، می‌توانید این کار را با حساب خود انجام دهید یا برای ادامه روی «نه متشکرم» کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید VPN خود را غیرفعال کنید.

اولین باری که برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، باید یک حساب HP برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر ایجاد کنید.

چاپگر را با برنامه HP Smart راه اندازی کنید

چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را برای اتصال آن به رایانه یا تلفن هوشمند خود دنبال کنید.

1- اگر می خواهید چاپگر را برای شبکه Wi-Fi پیکربندی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

رایانه یا Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه خود متصل شوید. اگر رایانه از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را به طور موقت قطع کنید و در حین راه اندازی از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP Smart بتواند چاپگر را در حین تنظیم پیدا کند.

برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

 

پس از نصب HP Smart برای iOS یا Android، سرویس موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را با استفاده از موقعیت مکانی شما پیدا کند و در حین راه اندازی راه حل هایی ارائه دهد.

2- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اگر این اولین باری است که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر را شناسایی و راه اندازی کند. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، روی Add Printer کلیک کنید تا چاپگر را پیدا کنید. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات Wi-Fi را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه نمایش یا منوهای لمسی، منوی Wireless یا Settings را باز کرده و تنظیمات یا تنظیمات شبکه را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Restore Network Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهایی که صفحه نمایش لمسی یا منو ندارند، به حالت RESET Wi-Fi Setup در چاپگر HP خود بروید تا بتوانید تنظیمات پیش فرض را با فشار دادن دکمه چاپگر بازیابی کنید.

4- اپلیکیشن HP Smart را بعد از دو ساعت ببندید و چاپگر را روشن کنید.

5- برای تکمیل تعمیر چاپگر، دستورالعمل های ارائه شده را به دقت دنبال کنید.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید

از صفحه اصلی برنامه HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و آن را عیب یابی کنید.

برای چاپ روی گزینه print در صفحه برنامه کلیک کنید. مواردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و Printing Preferences را انتخاب کنید.

عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از یک سند یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر اسکن شده را چاپ، ذخیره یا به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای گرفتن عکس از یک سند یا تصویر استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس سند مورد نظر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

برای مدیریت چاپگر، روی تصویر چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات آن را تغییر دهید و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه، Personalize tiles را در پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا در تنظیمات برنامه (Windows یا Mac) انتخاب کنید.

عیب‌یابی و رفع مشکلات: اگر با چاپگر خود مشکل دارید، ابزارهای عیب‌یابی را در برنامه HP Smart در رایانه‌های مبتنی بر Windows یا Mac اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: زمانی که خارج از خانه هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر استفاده کنید.

میانبرها: برای انجام سریع کارهای تکراری مانند ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان کارهای هوشمند شناخته می شدند.

فکس موبایل: اسناد خود را به هر دستگاه فکس یا چاپگر فعال فکس ارسال کنید.

برای راه‌اندازی چاپگرم با برنامه HP Smart به چه چیزی نیاز دارم؟

چاپگر HP از برنامه HP Smart پشتیبانی می کند.

رایانه یا تلفن همراه متصل به اینترنت.

یک اتصال از دستگاه به چاپگر برقرار می شود - یا از طریق شبکه یا از طریق کابل USB.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت که نسخه‌های سیستم عامل زیر را اجرا می‌کند:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 و بالاتر

چاپگر را با Apple Airprint در iOS 13 یا جدیدتر نصب کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 یا بالاتر

ویندوز 10 نسخه 1809 و بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا قبل از آن، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با استفاده از Apple AirPrint نصب یا راه اندازی کنید.

اخرین حرف

برنامه HP Smart یکی از برنامه های کاربردی پرینترهای اچ پی است. این برنامه به شما امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را می دهد. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای موبایل تولید شده در سال 2010 و بعد از آن از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و برنامه HP Smart را طبق توضیحات این مقاله نصب کنید.

نمایش بیشتر: دانلود نرم افزار hp smart برای کامپیوتر