سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار دلیلی که سرماخوردگی در بارداری شما آن چیزی نیست

نظر

کوریزان (Corizan) از داروهای سرماخوردگی است که به منظور تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مثل سرفه، درد و تب در کودکان مورد استفاده قرار میگیرد. قرص سرماخوردگی کوریزان یا کوریزان روز و شب برای بزرگسالان و شربت کوریزان سرماخوردگی یا شربت کوریزان درد و تب برای کودکان توسط پزشک تجویز میگردد. این دارو یکی از دسته ی داروهای مهار کننده ی آنزیم های فسفودی استراز است که با مهار آنزیم فسفودی استراز 5 می تواند عملکرد خود را اعمال کند و از جمله 8 قرص میگرن که برای درمان این بیماری استفاده می شود، به شمار می آید. هیستامین این توانایی را دارد که مجاری تنفسی شما را ملتهب کرده و گرفتگی و احتقان را بدتر کند. 4 -در اطراف سینوسهای دارای احتقان از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. ضد احتقان (فنیل افرین) بنابراین کلیه علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا با این دارو قابل کنترل خواهند بود. آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیر داری است که عامل آن نوعی ویروس آر ان ای از خانواده Orthomyxoviridae است. مصرف لبنیات به دلیل احتمال افزایش مخاط در دوران این بیماری توصیه نشده است. اما اگر به گلودرد مبتلا شدهاید بطوریکه بلع برای شما دشوار شده است، مصرف میوه و مرکبات ترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، توصیه نمیشود.

اگر علائم رینیت برایتان نگرانکننده است و یکی از داروهای بالا را مصرف میکنید، از پزشکتان بپرسید که آیا این دارو میتواند وضعیتتان را تشدید کند یا خیر. یک مطالعه نشان داد که خوردن کیوی بهعنوان میان وعده میتواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد و حتی دورهی بیماری را کوتاهتر کند. از این منظر مصرف خیار در درمان این بیماری رایج نیست. خیار به تنهایی نمیتواند منجر به تشدید بیماری شود. طبق بررسی Health24، سارس (سندرم تنفسی حاد) یک بیماری مسری تنفسی است.علائم شبیه به سایر بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا و پنومونی است.این بیماری زمانی رخ میدهد که یک فرد سرفه کند، و سرفه مزمن و مداوم ممکن است نشانه ی سارس باشد. استفاده از اشک های مصنوعی یا قطره های روان کننده چشم: فرد می تواند از این قطره ها چهار بار در روز یا در مورد اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده تا 10 بار در روز استفاده کند. وی درخصوص زمان مراجعه به پزشک هنگام ابتلا به سرماخوردگی تصریح کرد: سرماخوردگی به طور معمول کمتر از یک هفته بهبود مییابد، اما اگر فرد دچار تب 39 درجه باشد و احساس کند که علائم بیماری در حال افزایش است باید به پزشک مراجعه کند. آبریزش بینی در اثر سرماخوردگی یا آنفولانزا ممکن است همراه با خستگی، گلو درد، سرفه، فشار صورت و گاهی تب باشد.

علائم شامل گلودرد، لوزههای متورم و تب است. سالمون بهترین غذا برای سرماخوردگی و گلودرد در میان مواد غذایی دریایی است. سوپ مرغ بهترین غذا برای سرماخوردگی و گلودرد است. آب مرغ هم مانند سوپ مرغ، منبع خوبی از آب لازم بدن هنگام سرماخوردگی است. ماهی قباد، قزل آلا، ساردین و ماهی های روغنی منبع غنی اسیدهای چرب اُمگا- 3 هستند. نوشیدنی های مناسب برای سرماخوردگی شامل آب، چای، آبمیوه و نوشیدنی زنجبیل می شوند. برای تسکین حالت تهوع و درد هم میتوان از زنجبیل استفاده کرد. علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد. مصرف کافئین در زمانی که دچار حالت تهوع و استفراغ هستید، باعث میشود بدنتان کمآبتر شود. میزان مصرف شربت کوریزان برای کودکان به وزن کودک بستگی داشته و توسط پزشک تجویز میشود. در این صورت، خواص آن بیشتر میشود و میزان کالری، پروتئین و مواد مغذی آن هم زیادتر میشود. دوز بیش از حد میتواند موجب آسیب شدید به کبد یا حتی نابودی آن شود. همزمان با مصرف شربت از داروهایی که ترکیبات مشترک دارند، استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز یک ترکیب در بدن کودک بالا رود. با پیشرفت سرما زدگی، بر تمام لایه های پوست از جمله بافت هایی که در زیر پوست قرار دارند، تأثیر می گذارد.

به همین دلیل مصرف تمام غذاهای بودار ، سرخ کرده ، چرب ، تند یا پر ادویه می تواند باعث التهاب بیشتر این بافت های ملتهب در مخاط های بینی ، دهان و حلق افراد سرماخورده باشد. ادویههای تند مانند فلفل قرمز و جوز هندی نیز التهاب را بیشتر خواهند کرد. کیوی طلایی رنگ به طرز چشمگیری میزان الکترولیتهای تقویتکنندهی سیستم ایمنی را در گلبولهای قرمز افزایش داد. ماست دارای باکتری های لاکتیکی است و سیستم ایمنی را قوی می کند و مدت زمان عفونت ها و میزان آنها را کاهش می دهد پس مصرف ماست فراموش نشود. مطمئن باشید معجزه می کند و سرفه و گلودرد را تا حد زیادی کاهش می دهد.- برای سردردهای ملایم، جوشانده اسطوخودوس مصرف کنید. مصرف بیش از حد نوشیدنیهای کافئیندار منجر به از دست دادن آب بدن از طریق ادرار میشود. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از بروز سرگیجه این است که مقدار زیادی آب طی روز بنوشید، سر وقت و بهطور منظم وعده غذایی خود را بخورید و تا حد امکان میزان استرس خود را کم کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درمان خانگی سرماخوردگی و سرگیجه با استفاده از مواد غذایی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اگر کودک تحت درمان با داروهای آرام بخش و مسکن قرار دارد، بدون مشورت با پزشک از شربت سرماخوردگی کوریزان کودکان استفاده نکنید. هرگز از شربت سرماخوردگی کوریزان به عنوان آرام بخش کودک استفاده نکنید. به همین دلیل زمانی که کودک درگیر فعالیت ذهنی است، از این دارو استفاده نکنید. ساعت و دفعات مصرف شربت کوریزان را بر اساس تجویز پزشک یا دستورالعمل دارو برای هر سن دنبال کنید. برای اطمینان از اینکه دوز مناسب دارو را به کودک دادهاید دستورالعمل دارو را دنبال کنید. خوردن مواد غذایی مناسب، در درمان سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد و به همین جهت خیلیها به دنبال لیست غذا برای سرماخوردگی و گلودرد میگردند تا دوران بیماری را به بهترین شکل سپری کنند. او می گوید که سرماخوردگی اخیرش، شبیه گذشته نبوده و شرح داده که در طول این بیماری به سختی میتوانسته بخوابد و حتی چند آزمایش سریع کرونا هم نشان دادهاند که او به کووید-19 مبتلا نبوده است. چنین خوراکیهایی به تسکین بعضی از علائم و حتی بهبود سریعتر شما کمک میکنند. میتوانید برای بهبود طعم و اثر بخشی بیشتر در تسکین سرفه، پس از اینکه دمنوشتان کمی خنک شد و دیگر داغ نبود، به آن عسل اضافه نوبت دهی اینترنتی پزشک کنید. گروه اول آب سرد، گروه دوم آب داغ و گروه سوم سوپ مرغ نوشیدند.

نتایج نشان داد که هم آب داغ و هم سوپ مرغ به تسکین گرفتگی بینی بیماران کمک کردند، اما سوپ مرغ مؤثرتر بود. محققان در این مطالعه به بررسی تأثیرات سوپ مرغ بر روی مخاط بینی سه گروه از بیماران پرداختند. در یک مطالعهی دیگر محققان به این نتیجه رسیدند که آب مرغ، علاوه بر اینکه مانند یک پلاسبو (دارونما) عمل میکند، تأثیرات دیگری هم دارد. از اینکه تا پایان این مطلب با درمانکده همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. در ادامه با دیجیکالا مگ همراه باشید. چه علائم دیگری ممکن است همراه با آبریزش بینی باشد؟ علاوه بر این، بیمارانی که سیگار می کشند باید حداقل 4 هفته قبل از عمل جراحی بینی آن را کنار بگذارند. علاوه بر این، خوراکیهای شیرین حاوی مقدار زیادی قند هستند که التهاب را افزایش میدهند. این ماده غذایی به مقدار قابل توجهی حاوی آنتیاکسیدان است. عسل یک آنتیاکسیدان قوی است و خواص ضد قارچ و التهابی قابل توجهی نیز دارد. کربوهیدرات های ساده این نوع کربوهیدرات ها به سرعت قندخون بدن را بالا می برند و مانند شکر همان اثرات التهابی را در بدن دارند.باید سعی شود به جای هیدرات کربن های ساده مانند آردسفید ،پاستا ،برنج سفید و …

بهتر است به جای خرید آب مرغ آماده، خودتان در خانه آب مرغ درست کنید. یک مطالعه نشان داد که خواص درمانی سوپ مرغ به دلیل وجود مادهای به نام «کارنوزین» است که در سینهی مرغ و آب مرغ طبیعی یافت میشود و به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با علائم آنفولانزا کمک میکند. در LPR اسیدها یا مایعات هضم کننده، از طریق مری به بالا و به سمت گلو یا حنجره می روند، جایی که تارهای حساسی وجود دارد. از این طریق میتوان سریعترین راه برای درمان را پیش گرفت. همانطور که گفته شد، مصرف خیار به دلیل طبع سردی که دارد برای درمان سرماخوردگی مورد توجه قرار نمیگیرد. آیا ماست و خیار برای سرماخوردگی مضر است؟ آیا اسپری بینی تاثیر داره ؟ بهتر است داروهای ضداحتقان بینی بیشتر از دو تا سه روز در یک زمان مصرف نشوند؛ زیرا ممکن است موجب بروز نوعی از رینیت بهنام «رینیت دارویی» بشوند. نکته مهم این است که این میوه طبع سرد دارد و در زمان سرماخوردگی توصیه میشود به سراغ خوردنیهایی بروید که طبع گرم دارند.